Lediga jobb på Netsmart

Support- och servicetekniker till vårt kontor i Malmö

Vi söker en person som ska ta över vår service- och supportfunktion till våra återförsäljare.

 

Supporten sker per telefon och mail. Denna funktion är företagets ansikte utåt och därför är det viktigt att du är kundorienterad och gillar att hjälpa till att lösa problem som uppstår. Du är strukturerad och ser möjligheter i att utveckla funktionen för att bidra till ökad kundnöjdhet.
Du är självgående och gillar att ta ansvar samt har erfarenhet från service och support med kundkontakt.

Vi tror du brinner för AV-teknik med touchfunktioner där datorer med mjukvara blir en del i lösningen.

Rollen innebär bland annat:

  • Hårdvaru- mjukvarusupport till återförsäljare per telefon och mail på svenska.
  • Installation av mjukvara i Windows/Mac/IOS/Android
  • Hantera returer och felsöka dessa produkter när de kommer i retur till oss.
  • Kontakt med våra leverantörer på engelska varför god kunskap engelska i tal och skrift behövs.
  • Dokumentera ärenden i vårt ärendehanteringssystem
  • Hantera och underhålla den interna IT-supporten och demoprodukter
  • Kontinuerligt utveckla funktionen

 

För att klara rollen behöver du vara ordningsam med god dokumentationsförmåga, goda kunskaper inom Windows/Mac operativsystem. Du förstår flödet vid felsökning av produkter och kan förmedla detta till andra.


Anställning: Heltid, provanställning 6 månader.
Placering: Malmö,

Under rekryteringsprocessen undanber vi oss kontakt från rekryteringsbolag och annonssäljare.

 

Om Netsmart:
Netsmart AB är svensk distributör för SMART Technologies, Nureva, AVerVision. Ergo

Netsmart AB arbetar med ett rikstäckande nätverk av noga utvalda återförsäljare som säkerställer att du som kund får ett professionellt och skickligt bemötande i alla led, från valet av produkter och utbildning till installation och teknisk support.

Vår vision på Netsmart AB är att leverera interaktiva produkter till skola, företag och organisationer som inspirerar till samarbete och kommunikation, höjer måluppfyllelsen, effektiviserar möten och ökar användningen av befintliga resurser.

Netsmart AB grundades i oktober 2001 och ingår i ITB-koncernen

 

Sök jobbet senast 14 september 2018

Skicka in din ansökan omgående då uttagning görs löpande.

Ange referens Support- och servicetekniker.

Skicka din ansökan via mejl till:

Jörgen Isaksson:

jorgen.isaksson@netsmart.se

010-150 06 07